Innováció




Az innováció nem öncél – az innovációnak célja van: az, hogy a fűtéstechnikai berendezések felhasználóinak olyan megoldásokat tudjon nyújtani, melyekkel a kor igényeit egyszerűbben, jobban és hatékonyabban teljesíteni tudja. Ez a Kübler hitvallása.

Az ebből eredő következtetés pedig: Átlagon felüli befektetések a kutatás és fejlesztés területén. Méghozzá olyan eredményekkel, melyek mérvadóak. A forgalom 50 %-t ma már olyan termékek biztosítják, melyek alig három éve vannak a piacon. Ehhez társul számos kitüntetés. Így a Kübler cég ma már az innovációs vezetők közé tartozik – egész Európában.

Az innovációt a Kübler folyamatként fogja fel, mely egy sor olyan eszközön alapszik, amik célzottan az innováció támogatását célozzák. A megfelelő innovációs klíma is ide tartozik, melyet a munkatársak több szakterületet érintő projektcsoportokba és ötletkörökbe való bevonása is elősegít. Az üzemen belüli javaslati rendszer gondoskodik arról, hogy a munkatársak kreatív potenciálja hasznosításra kerülhessen. A Kübler GmbH támogatja a kockázatvállalási bátorságot, melyet minden új ötlet magában rejt, és egyben közvetíti feléjük azt a tudatot is, hogy az új ötletek megvalósulása akár meghiúsulással is együtt járhat.

Egy hasonlóan fontos eszköz a belső és külső nézetek folyamatos és strukturált nyomon követése. A vállalkozás ugyanis ezáltal kapja meg a szükséges visszajelzéseket, melyek alapján folyamatait módosítani, javítani tudja.  

A főiskolákkal és tudománnyal való szoros együttműködés és a know-how átadása is ezen eszközök közé tartozik. Egy példa erre a Ruhrgas AG, mai nevén EON, mellyel együttműködve fejlesztette ki a cég az innovatív AGRARNOX égőfejet. Az égőfej gondoskodik arról, hogy a fűtési folyamatból származó füstgázok tisztasága lehetővé tegyék azok üvegházi trágyázáshoz való felhasználását. Így ez egy olyan innovatív termék, mellyel a vállalkozás az elkövetkezendő években új célcsoportokat és értékesítési piacokat tud meghódítani. A diplomájukat író fiatalokkal és gyakornokokkal való együttműködés biztosítja a vállalkozás számára az alapvető know-how forgalmat. 

Az innovációs marketing pedig gondoskodik arról, hogy annak kockázata, hogy a cég nem a piac igényeinek megfelelő innovációt hajtja végre, a lehető legkisebb legyen. Az új termékek piaci elfogadásának biztosítása érdekében a cég már a fejlesztési fázisban a legkülönbözőbb eszközök széles skáláját veti be. Így például folyamatosan igényelemzéseket hajt végre. Vagy szakértői napokat tart, melyek rendszeres összehasonlítást nyújtanak a jelenlegi fejlesztési szint és az aktuális piacigények között.